Reklamaatiot

Reklamaatio-ohje Yale-tuotteet Abloy Oy

Hyvä asiakkaamme, havaitessasi vian Yale-tuotteessa toimi seuraavasti:

1. Mikäli kyseessä on paristoja käyttävä tuote: Varmista, ettei vika johdu paristojen loppumisesta.
2. Mikäli kyseessä on älytuote: Kokeile korjaantuuko vika laitteen resetoinnilla.
3. Mikäli laite käyttää internetyhteyttä: Varmista, että internet-yhteys-toimii. 

4. Mikäli vika ei korjaannu yllä olevilla toimenpiteillä, ota yhteys Yale kuluttajatukeen puhelimitse* 020 599 4994, sähköpostilla (yale@abloy.com), tai sivuston chat-palvelun kautta. Tuki palvelee arkisin klo 8 - 21.

5. Kuluttajatuki tekee avullasi vianmäärityksen.
6. Mikäli kuluttajatuki toteaa tuotteessa tuotevian, tuki ohjeistaa sinua reklamaatiolomakkeen täyttämisessä sekä antaa sinulle lomakkeen täyttämiseen vaadittavan tikettinumeron. Reklamaatiolomakkeen täyttämiseen tarvitset internetyhteyden sekä ostokuitin, joka tulee toimittaa lomakkeen yhteydessä.

*28.12.2023 alkaen 020-alkuiseen numeroon soittamisen hinta on matkapuhelimella soitettaessa matkapuhelumaksu (mpm) ja lankapuhelimella soitettaessa paikallisverkkomaksu (pvm). Puheluhinta määräytyy soittajan puhelinliittymän liittymäsopimuksen perusteella.

 

Mikäli reklamaatio koskee Yale-älylukkoa, jonka olet ostanut Yale Partner lukkoliikkeeltä asennettuna, suosittelemme ottamaan yhteyttä suoraan kyseiseen lukkoliikkeeseen.

 

Jos kuluttajan ja Abloyn välistä erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (https://kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan(https://kuluttajaneuvonta.fi).

Yale takuuehdot kuluttajille